Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Is learning really just believing? A meta-analysis of self-efficacy and achievement in SLA

Tytuł:
Is learning really just believing? A meta-analysis of self-efficacy and achievement in SLA
Autorzy:
Goetze, Julia
Driver, Meagan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2143607.pdf
Data publikacji:
2022-06-21
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
positive psychology
individual differences
L2 achievement
self-efficacy
Źródło:
Studies in Second Language Learning and Teaching; 2022, 12, 2; 233-259
2083-5205
2084-1965
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The positive psychology movement (Seligman, 1998) has contributed to the proclamation of a positive turn in second language acquisition (SLA) (MacIntyre et al., 2016). Within the context of individual differences, self-efficacy (Bandura, 1997), an individual’s judgment of their capability to achieve goals, has gained particular interest in language learning (e.g., Lake, 2013). The present study meta-analyzes a body of research that has investigated the relationship between second language (L2) self-efficacy and L2 achievement by exploring 1) reporting practices in this domain, 2) the strength and direction of the relationship, and 3) the effects of moderator variables on the self-efficacy-achievement link. A comprehensive literature search uncovered 37 studies, which contributed to a total of 40 independent samples (N = 23,050). The average observed effect in the sample was r = .46. A moderator analysis showed systematic variations in the effect size for learners’ first language, target language, proficiency level, and both self-efficacy and achievement type. We discuss our findings with respect to theoretical constructs and methodological practices and suggest implications for L2 pedagogy and future research into self-efficacy in SLA.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies