Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Hybrid deep learning model-based prediction of images related to cyberbullying

Tytuł:
Hybrid deep learning model-based prediction of images related to cyberbullying
Autorzy:
Elmezain, Mahmoud
Malki, Amer
Gad, Ibrahim
Atlam, El-Sayed
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2142490.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
cyberbullying
ResNet50
MobileNetV2
support vector machine
cyberprzemoc
maszyna wektorów wsparcia
Źródło:
International Journal of Applied Mathematics and Computer Science; 2022, 32, 2; 323--334
1641-876X
2083-8492
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cyberbullying has become more widespread as a result of the common use of social media, particularly among teenagers and young people. A lack of studies on the types of advice and support available to victims of bullying has a negative impact on individuals and society. This work proposes a hybrid model based on transformer models in conjunction with a support vector machine (SVM) to classify our own data set images. First, seven different convolutional neural network architectures are employed to decide which is best in terms of results. Second, feature extraction is performed using four top models, namely, ResNet50, EfficientNetB0, MobileNet and Xception architectures. In addition, each architecture extracts the same number of features as the number of images in the data set, and these features are concatenated. Finally, the features are optimized and then provided as input to the SVM classifier. The accuracy rate of the proposed merged models with the SVM classifier achieved 96.05%. Furthermore, the classification precision of the proposed merged model is 99% in the bullying class and 93% in the non-bullying class. According to these results, bullying has a negative impact on students’ academic performance. The results help stakeholders to take necessary measures against bullies and increase the community’s awareness of this phenomenon.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies