Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowe media i edukacja szkolna – wprowadzenie do projektu

Tytuł:
Nowe media i edukacja szkolna – wprowadzenie do projektu
New Media and School Education – Introduction to the Project
Autorzy:
Kłakówna, Agnieszka
Regiewicz, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2142450.pdf
Data publikacji:
2016-03-31
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
kształcenie humanistyczne
nowy model edukacji
nowe media
cyfrowy paradygmat kultury
humanistic education
new model of education
new media
digital paradigm of culture
Źródło:
Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja; 2016, 19, 1(73); 155-170
1505-8808
2450-3428
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowe media zmieniają określający nas paradygmat kulturowy. Wynika stąd konieczność refleksji nad organizacją, formami i treściami masowej edukacji, które nie przystają do nowej sytuacji kulturowej. Właściwości nowych mediów określają na nowo zarówno sposób percepcji, jak i – co pokazują badania neurobiologów – rozumienia, przyswajania wiedzy, wykorzystywania zmysłów w postrzeganiu itd. Takiej zmianie powinna towarzyszyć redefinicja kształcenia obejmująca nie tylko nowe treści czy wykorzystująca nowe technologie, ale przede wszystkim odpowiadająca w swojej konstrukcji właściwościom nowego odbiorcy kształtowanego przez nowe media. Artykuł stanowi próbę wyznaczenia horyzontów i kierunków rozwoju edukacji humanistycznej odpowiednio do rozpoznań wskazujących wciąż pogłębiającą się przepaść między otaczającą nas rzeczywistością kulturową a edukacją oferowaną przez szkołę publiczną, co w ewidentny sposób rzutuje na horyzontalnie i wertykalnie pojmowane relacje międzyludzkie.

New media are changing the cultural paradigm that identifies us. What it brings about is the necessity of the reflection on the organisation, forms and contents of mass education, which do not correspond to the cultural situation. The properties of the new media specify anew both the way of perception and – what neurobiologists’ research shows – of understanding, knowledge acquiring, using senses in perception, etc. Such change should be accompanied by the re-definion of education covering not only the new contents or using new technologies, but, first of all, complying in its design with the characteristic features of a new recipient shaped by new media. The article attempts to set up horizons and directions of the development of the humanistic education respectively to the recognition that indicates a continuously deepening gap between the cultural reality that surrounds us and the education offered by public schools, which self-evidently impact horizontally and vertically comprehended interpersonal relations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies