Tytuł pozycji:
Loot boxy – hazard w grach wideo
- Tytuł:
-
Loot boxy – hazard w grach wideo
- Autorzy:
-
Górecki, Błażej
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/2142409.pdf
- Data publikacji:
-
2022-06
- Wydawca:
-
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy. Wydawnictwo Uczelniane
- Źródło:
-
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki, seria Edukacja - Rodzina - Społeczeństwo; 2022; 327-355
2450-9760
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Streszczenie: Współczesne koncepcje uwarunkowania gry hazardowej mówią o istotnej roli młodego wieku inicjacji w rozwoju problemowego hazardu. W świetle dużej popularności loot boxów wśród dzieci i młodzieży grających w gry komputerowe, warto przyjrzeć się używaniu loot boxów w kontekście podobieństwa do uprawiania hazardu. Celem pracy jest porównanie zjawiska gier hazardowych do zjawiska loot boxów oraz ocena podobieństw występujących w nich mechanizmów. W tym celu scharakteryzowano zjawisko hazardu – jego typologie, uwarunkowania i epidemiologię. Wyjaśniono także stosunkowo nowe pojęcie loot boxów – jako formy mikrotransakcji w grach wideo i przytoczono kilka badań, które wykazują podobieństwo tego rodzaju zabawy do hazardu.