Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pełnienie roli nauczyciela – dominujące tendencje (na przykładzie małopolskich nauczycieli)

Tytuł:
Pełnienie roli nauczyciela – dominujące tendencje (na przykładzie małopolskich nauczycieli)
Teacher’s Professional Performance – Prevailing Trends (Based on the Example of Teachers from the Małopolska Region in Poland)
Autorzy:
Kosiba, Grażyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2141947.pdf
Data publikacji:
2011-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
nauczyciel
szkoła
nauczanie
teacher
school
teaching
Źródło:
Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja; 2011, 14, 4(56); 27-42
1505-8808
2450-3428
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study aimed to show the structure of professional performance among the teachers of the Małopolska Region in Poland. It was attempted to find out what trends – emancipation, subjective, heuristic and nonconformist, or rather objective, adaptive, stereotypical and conformist – dominated in the educational activities and declarations of the teachers under the research. The research took place in the school year of 2004/2005, in the Małopolska region, Poland, and comprised 250 randomly chosen subjects, employed in different types of schools in Polish villages, towns and cities. To rate the standards of the teachers’ role in their profession the PRN questionnaire (Rubacha 2000) had been used. The results of the study confirmed the prevalence of the adaptive and objective standard of the teachers’ professional performance, saturated with conformist attitudes, and a lack of cohesion between the declarative and operative spheres in the subjects’ everyday work situations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies