Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cloud-based sentiment analysis for measuring customer satisfaction in the Moroccan banking sector using Naïve Bayes and Stanford NLP

Tytuł:
Cloud-based sentiment analysis for measuring customer satisfaction in the Moroccan banking sector using Naïve Bayes and Stanford NLP
Autorzy:
Riadsolh, Anouar
Lasri, Imane
ElBelkacemi, Mourad
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2141901.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów
Tematy:
Big Data processing
Apache Spark
Apache Kafka
real-time text processing
sentiment analysis
Stanford core NLP
Naïve Bayes classifier
Źródło:
Journal of Automation Mobile Robotics and Intelligent Systems; 2020, 14, 4; 64-71
1897-8649
2080-2145
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In a world where every day we produce 2.5 quintillion bytes of data, sentiment analysis has been a key for making sense of that data. However, to process huge text data in real-time requires building a data processing pipeline in order to minimize the latency to process data streams. In this paper, we explain and evaluate our proposed real-time customer’ sentiment analysis pipeline on the Moroccan banking sector through data from the web and social network using open-source big data tools such as data ingestion using Apache Kafka, In-memory data processing using Apache Spark, Apache HBase for storing tweets and the satisfaction indicator, and ElasticSearch and Kibana for visualization then NodeJS for building a web application. The performance evaluation of Naïve Bayesian model show that for French Tweets the accuracy has reached 76.19% while for English Tweets the result was unsatisfactory and the resulting accuracy is 56%. To remedy this problem, we used the Stanford core NLP which, for English Tweets, reaches a precision of 80.7%.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies