The main intention of the conducted project was an attempt to bring closer a fragment of school daily life which covers the time of break between lessons and to recognise the meanings which are attributed by pupils to the school bell sound. The text presents results of my research, which illustrate the world of children’s meanings associated with the sound of the school bell – an inherent attribute of pupils’ daily life. What significance do they ascribe to the sound of the school bell? What does its sound really mean to them when it signals a beginning of another lesson and what when it starts a break? Such formulated questions specified the area of my empiric quests. These attempts of mine belong to the trend of research which on the one hand contributes to the fuller comprehension of childhood shown from the perspective of the very children, whereas on the other hand it may reveal senses and meanings which are given by children to the world that surrounds them.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00