Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teoria biografii jako fundament pojęciowy uczenia się przez całe życie

Tytuł:
Teoria biografii jako fundament pojęciowy uczenia się przez całe życie
A “Theory of Biography” as Background Concept of Lifelong Learning
Autorzy:
Alheit, Peter
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2141135.pdf
Data publikacji:
2015-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
biografia edukacyjna
biograficzność
całożyciowe uczenie się
bieg życia
educational biography
biographicity
lifelong learning
life course
Źródło:
Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja; 2015, 18, 4(72); 23-36
1505-8808
2450-3428
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W tym artykule analizuję historyczny proces rozumienia pojęcia „biografii edukacyjnej” jako społecznej formy konstruowania i projektowania siebie, wynikającej z konkretnego kontekstu historycznego i społecznego. Następnie, korzystając z trzech perspektyw, omawiam obecne warunki do biograficznego uczenia się i wprowadzam dziwne zjawisko „biograficzności”. W końcu, na podstawie dwóch empirycznych badań, wskazuję na przykładach konieczność wzięcia pod uwagę różnic kulturowych podczas rozmowy o biografiach. Artykuł kończę propozycją badania z perspektywy komparatywnej.

In this paper, I would like to analyse historical process of understanding the concept of “educational biography”, as a social form of self-construction and self-projection arising from a particular historical and social context . Then, by using three perspectives, I would like to discuss the current conditions relating to biographical learning and introduce the strange phenomenon of “biographicity”. Finally, I would like to use two empirical studies to show, in an exemplary manner, how we need to consider significant cultural differences when talking about biographies. I will conclude with a proposal for research with a comparative perspective.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies