Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształtowanie środowiska dźwiękowego jako przejaw kreatywności dzieci

Tytuł:
Kształtowanie środowiska dźwiękowego jako przejaw kreatywności dzieci
Creating the Sonic Environment as an Expression of Children’s Creativity.
Autorzy:
Sasin, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2139989.pdf
Data publikacji:
2019-09-30
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
ekologia akustyczna
środowisko dźwiękowe
kreatywność
pedagogika twórczości
Źródło:
Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja; 2019, 22, 3(87); 71-83
1505-8808
2450-3428
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule prezentowane są wyniki badań wykonanych metodą obserwacji uczestniczącej podczas zajęć z zakresu ekologii akustycznej prowadzonych z dziećmi w wieku szkolnym. Zajęcia zostały zorganizowane jako odpowiedź na postulaty ekologii akustycznej, traktujące o konieczności powszechnego kształcenia świadomości dźwiękowej i tzw. kompetencji sonologicznej. Zwrócono uwagę na stopień znajomości zagadnień z ekologii akustycznej wśród badanych i ich poziom wrażliwości na środowisko dźwiękowe oraz rozumienie walorów estetycznych i artystycznych dźwięku. Zaobserwowano cechy wspólne edukacji z zakresu ekologii akustycznej i pedagogiki twórczości. Wskazuje to na możliwość połączenia takich zajęć z elementami treningu kreatywności, co łącznie wpisuje się w potrzeby nowocześnie rozumianej edukacji.

The aim of this article is to present results of research conducted with the method of participant observation during classes in acoustic ecology for schoolchildren. Classes were organized as an answer to demands of acoustic ecology that emphasizes the need of universal education in sound consciousness and sonological competence. The level of knowledge about acoustic ecology among subjects, their level of sensitivity to sonic environment and understanding of aesthetic and artistic features of the sound were assessed. Common features of education in acoustic ecology and pedagogy of creativity were recognized. It indicates that it is possible and desirable to join classes in acoustic ecology with elements of creativity training, which answers the needs of modern education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies