Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Projektowanie podręczników w naukach o bezpieczeństwie. Poszukiwanie dobrych praktyk

Tytuł:
Projektowanie podręczników w naukach o bezpieczeństwie. Poszukiwanie dobrych praktyk
Designing Handbooks in Security Studies. In Search of Good Practices
Autorzy:
Pawłuszko, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2139711.pdf
Data publikacji:
2020-07-31
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
bezpieczeństwo
wiedza
zarządzanie
podręcznik
profesjonalizacja
organizacja ucząca się
security
knowledge
management
handbook
professionalization
learning organization
Źródło:
Rocznik Bezpieczeństwa Międzynarodowego; 2020, 14, 1; 21-47
1896-8848
2450-3436
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł opisuje priorytety rozwoju organizacji i narzędzi dydaktyki w obszarze nauk o bezpieczeństwie (security studies). Nauki o bezpieczeństwie są dyscypliną względnie nową, bazującą na integracji tradycji naukowych wiedzy wojskowej, nauk politycznych, pedagogiki i innych. Dopiero od niedawna na lokalnym rynku pojawiły się kompleksowe podręczniki dla studentów i wykładowców tej dziedziny wiedzy. Autor przygląda się lokalnym oraz wiodącym światowym publikacjom dydaktycznym w security studies i poszukuje dobrych praktyk w obszarze sposobów kształcenia na gruncie specyficznych doświadczeń Europy Wschodniej. Analiza została dokonana na gruncie teorii organizacji uczącej się.

The article describes the priorities in the development of a scientific organization and teaching toolbox in the field of security studies. Security studies remain a quite new discipline in social sciences and are based on traditions of military science, political science, pedagogy, and other sciences. The newest complex handbooks dedicated to security studies scholars on the local market have been published for the last few years. In this essay, the author examines local and global practices in the creation of professional handbooks for security studies in order to find good practices in teaching students in the Eastern European environment. Theoretical analysis was conducted on the basis of learning organization theory. 

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies