Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Education Goes Awry

Tytuł:
Education Goes Awry
Edukacja idzie w złym kierunku
Autorzy:
Tóth, Tamás
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2139426.pdf
Data publikacji:
2021-01-21
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
edukacja
ewangelia edukacyjna
margines społeczny
kryzys edukacyjny
potencjał edukacyjny
educational parallax
advanced marginality
negative utopia
hopelessness
Źródło:
Forum Oświatowe; 2020, 32, 2(64); 29-51
0867-0323
2450-3452
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper is an attempt to formulate theoretically what in practice I experienced as “parallaxes” in education. This practical experience stems from the ethnographic research I conducted during the past few years in places of urban poverty, focusing on the everyday educational realities of ghetto schools. In the shadows – beyond the margins – of the society educational issues appear in a radically different, refracted light. This refraction is capable of illuminating parallaxes education which hold us captive, and thus it is helpful for thinking differently about education. Through playing with four different parallaxes in education, my intention is to confront the readers of this paper with impossibilities and cracks in education similar to those I was confronted with in ghetto schools.

Edukacja stała się jednym z pozornie wszechobecnych i wszechmocnych megaspektakli naszych czasów. Wiara w jej obietnice i potencjały nabrała w ostatnich dekadach niemal religijnego charakteru (ewangelia edukacyjna). Ze względu na przeceniany potencjał edukacji, problemy społeczne są coraz częściej rozwiązywane poprzez promowanie zwiększonej edukacji. Państwo nie tylko przenosi problemy społeczne do szkoły, ale także samo pedagoguje kwestie społeczne . Edukacja stała się lekarstwem niemal rozwiązaniem każdego problemu społecznego przy jednoczesnym wskazywaniu wszechobecnego kryzysu w edukacji. Reformy i innowacje rozwijają się wbrew (retorycznej) konstrukcji kryzysu edukacyjnego i porażki. To, co uderza mnie w tym scenariuszu, to fakt, że otacza on dwie asymetryczne pozycje w edukacji, jako części tego samego obrazu. Edukacja oznacza w nim chorobę i remedium, porażkę, a zarazem rozwiązanie. Twierdzę, że badanie takich ontologicznie performatywnych struktur w edukacji jest pomocne w kontestowaniu przyjętych za oczywiste założeń dotyczących edukacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies