Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Użyteczność różnych sposobów rozumienia informacji w psychologii

Tytuł:
Użyteczność różnych sposobów rozumienia informacji w psychologii
The usefulness of different methods understanding of information in psychology
Autorzy:
Młodkowski, Jan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2139331.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
cognitive psychology
information
mental process
mental processing
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Psychologica; 2009, 13; 17-28
2353-4842
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Discussions regarding the notion of information have died out several years ago. However an agreement hasn’t been reached on the exact meaning of such a term. Most often the notion of information is understood as: 1) knowledge about structure of an object, 2) third appearance of the substance, 3) perceptible difference between objects. These interpretations are not exclusive, but there is not one theory that combine them. In cognitive psychology notion of information is perceived as a paradigm. At the same time its meaning is often equated with the concept of mental process, or the content of such mental process. Mental activity and in particular intellectual activity generally is recognized and equated with processing of an information. Such interpretation ignores the fact that information cannot be processed directly because it doesn’t exist without a carrier. In fact these carriers undergo processing. The new information based on re-configuration of carrier’s structure could be re-developed. The carriers are mental representations of the carried content and they represent themselves as icons, symbols and concepts. Hence the mental activity is the processing (sometimes creating) representations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies