Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Profile identyfikacyjne młodzieży akademickiej z wybranych krajów Unii Europejskiej

Tytuł:
Profile identyfikacyjne młodzieży akademickiej z wybranych krajów Unii Europejskiej
Identification profiles of academic youths from selected european union countries
Autorzy:
Żyłkiewicz-Płońska, Emilia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2139313.pdf
Data publikacji:
2019-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
profile identyfikacyjne
młodzież akademicka
międzynarodowa mobilność
studium porównawcze
identification profiles
academic youth
international mobility
comparative study
Źródło:
Forum Oświatowe; 2019, 31, 1(61); 155-166
0867-0323
2450-3452
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Postępujące procesy globalizacji i integracji państw w struktury ponadnarodowe sprzyjają ruchliwości społecznej. W ten ogólnoświatowy trend wpisują się również uczelnie wyższe poprzez umożliwianie m.in. studentom partycypowania w międzynarodowej mobilności edukacyjnej. Zakładam, że okresowe przebywanie w środowisku odmiennym kulturowo, wzmożone kontakty z przedstawicielami innych kultur oddziałują na kształtowanie się poczucie tożsamości jednostki. Podstawę teoretyczną tekstu stanowi Koncepcja profili identyfikacyjnych autorstwa Mirosława Sobeckiego (2007, 2009). Badania prowadzone były z wykorzystaniem metody sondażu diagnostycznego z zastosowaniem techniki ankiety wśród studentów z Belgii, Litwy i Polski. Z badań wynika, że młodzież akademicka uczestnicząca w międzynarodowej mobilności edukacyjnej, doświadczając kontaktów z przedstawicielami innych kultur, poszerza swe poczucie tożsamości o sferę euroglobalną, jednocześnie zachowując poczucie tożsamości lokalno-regionalnej i narodowej. Może to świadczyć o tym, że studenci rozbudowują swoje poczucie tożsamości w kierunku tożsamości otwartej i wielowymiarowej.

The continuing processes of globalization and European integration are conducive to social mobility. In these global trends, universities also make it possible for students to participate in international mobility. I assume that periodic exposure to cultural differences and experiencing intensified contacts with representatives of other cultures affect the process of individual identity formation. The Concept of Identity Profiles (M. Sobecki, 2007, 2009) is a theoretical framework of the text. The research was conducted among Belgian, Lithuanian and Polish students using diagnostic survey methods and survey technique. Results of the research show that academic youths participating in international educational mobility develops their sense of identity toward euroglobal dimension, meanwhile maintaining a sense of local-regional and national identity. These results may indicate that students expand their sense of identity toward open and multidimensional identity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies