Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analfabetyzm matematyczny – znaczenie społeczne

Tytuł:
Analfabetyzm matematyczny – znaczenie społeczne
Mathematical illiteracy – social significance
Autorzy:
Bączkiewicz, Damian
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2139032.pdf
Data publikacji:
2022-10-21
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Tematy:
analfabetyzm matematyczny
heurystyki
ograniczenia poznawcze
pseudonauka
mathematical illiteracy
heuristics
cognitive limitations
pseudoscience
Źródło:
Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne; 2022, 29, 1; 65-74
2299-2367
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje problem występowania we współczesnych społeczeństwach analfabetyzmu matematycznego. Punktem wyjścia do rozważań jest zaznaczenie istnienia ograniczeń poznawczych i heurystyk poznawczych stosowanych w procesach decyzyjnych. Autor przedstawił przyczyny i konsekwencje tego powszechnego problemu.

The article shows the problem of the occurrence of mathematical illiteracy in modern societies. The starting point for the author’s remarks is the highlighting of the existence of cognitive limitations and methods of heuristic reasoning. The author presents the causes and consequences of this common problem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies