Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Określenie granic obszaru H-V i przewidywanie manewru po awarii napędu śmigłowca

Tytuł:
Określenie granic obszaru H-V i przewidywanie manewru po awarii napędu śmigłowca
Determination of H-V area borders and predicting of maneuver after helicopter powerplant failure
Autorzy:
Stanisławski, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/213859.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
lotnictwo
obszar H-V do manewru śmigłowca
H-V area bordres
aviation
helicopter powerplant failure
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2008, 3-4 (194-195); 201-208
0509-6669
2300-5408
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono metodę symulacyjnego wyznaczania granic obszaru H-V w przypadku przewidywanego wystąpienia awarii napędu śmigłowca. W zależności od stopnia utraty mocy rozporządzalnej wyznaczany jest awaryjny manewr kontynuacji lotu lub określane jest przeprowadzenie lądowania. Sposób sterowania śmigłowcem wyznaczany jest z uwzględnieniem jego konstrukcyjnych i eksploatacyjnych ograniczeń. Zrealizowanie pokładowego urządzenia predyklcyjnego z wprowadzonym algorytmem obliczeniowym i graficzną prezentacją granic stref H-V, jako elementem wspomagającym podejmowanie decyzji przez pilota, może poprawić bezpieczeństwo eksploatacji śmigłowca w sytuacjach awaryjnych.

Article presents the simulation method for the determination of the of H-V area in the case of the anticipated failure of the helicopter powerplant.Depending on the degree of power loss the emergency maneuver is determined with selection to continue the flight or to perform the landing. The method of the helicopter control is determined with regard to its structural and operational restrictions. Realization of the on-board predictive apparatus that contains calculation algorithm and graphical borders presentation of H-V zones as part of assisting elements to the pilot decisionmaking, can improve the helicopter operational safety in emergencies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies