Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Crafting Blindness: Its Organizational Construction in a First Grade School

Tytuł:
Crafting Blindness: Its Organizational Construction in a First Grade School
Autorzy:
Gobo, Giampietro
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2138547.pdf
Data publikacji:
2008-04-30
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
Blindness
Social construction
Disability studies
Organization
Grounded theory
Ethnomethodology
Ethnography
Ergonomics
Źródło:
Qualitative Sociology Review; 2008, 4, 1; 92-108
1733-8077
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is based on a case study conducted in an Italian primary school where the interactions between a sightless girl (named Jasmine, aged 8) and her classmates were extensively observed. The initial aim was to understand and describe the problems encountered by the sightless pupil, who acted in a social, organizational and physical environment which was not designed for handicapped people. However, other theoretical issues emerged during the research. The main finding was that sightlessness seems socially and organizationally constructed before it becomes a biological/physical handicap. The organizational processes through which the blindness is slowly and routinely constructed were extensively described.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies