Artykuł prezentuje kwestię dociekań robotniczych. W pierwszej części zostaje dokonana krótka charakterystyka wspomnianych dociekań oraz zarysowany zostaje ich historyczny rozwój. W części drugiej dociekania robotnicze poddane są filozoficznej analizie, koncentrującej się przede wszystkim na radykalnej wersji dociekań, czyli tak zwanych współbadaniach. Wskazane zostają pewne problemy w ich rozumieniu, relacji między radykalnym nurtem dociekań a akademicką metodologią. Na koniec określone zostaje znaczenie, jakie dociekania robotnicze mogą mieć dla pedagogiki, przede wszystkim zaś dla pedagogiki pracy.
The article presents the issue of workers’ inquiry. The first part is a short description of these inquiries and shows their historical development. In the second part, the inquiries are subjected to philosophical analysis, focusing primarily on the radical version of the inquiry, i.e. co-research. In this part, some problems are analyzed with an understanding of the relationship between the radical version of inquiries and the academic methodology. The conclusion indicates what importance workers’ inquiry may have for education and, above all, for pedagogy of work.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00