To do ethnography implies dealing with the agency of technical objectsi. The aim of this paper is to share a few ideas on how to tackle the one of vinyls in the particular activity that is the mix of a disc jockey. To do so, I first provide a general picture of the work of Xiao Deng, a Chinese disc jockey I observed in Beijing between 2003 and 2004. Then I present three observations of specific events that occured during that period which, I believe, bring into light not only some specificities of the agency of the technical object “vinyl” but also useful information about how one can take into account the agency of objects when doing ethnography.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00