Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Etnografia edukacyjna i badania w działaniu – z warsztatu kształcenia nauczycieli

Tytuł:
Etnografia edukacyjna i badania w działaniu – z warsztatu kształcenia nauczycieli
Educational Ethnography and Action Research in Teacher Education: A Case Study
Autorzy:
Cervinkova, Hana
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2138017.pdf
Data publikacji:
2013-05-07
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
badania w działaniu
etnografia edukacyjna
kształcenie nauczycieli
opis gęsty
action research
educational ethnography
teacher education
thick description
Źródło:
Forum Oświatowe; 2013, 25, 1(48); 123-137
0867-0323
2450-3452
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest przykładem zastosowania metodologii badań w działaniu i etnografii edukacyjnej w kształceniu nauczycieli. Autorka opisuje studium przypadku, dydaktyczny eksperyment, który przeprowadziła wraz z koleżanką ze studentkami 3. roku kierunku Pedagogika na Wydziale Nauk Pedagogicznych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej i wskazuję na przydatność wybranej metodologii nauczania w pracy z przyszłymi nauczycielami. Wskazuję, jak wymienione metodologiczne podejścia mogą wyposażać przyszłych nauczycieli w krytyczne kompetencje ukierunkowane na samodzielne rozwijanie własnego profesjonalizmu. Zastosowanie opisywanej metodologii w ramach seminarium dyplomowego w połączeniu z praktykami nauczycielskimi daję możliwość na jego szersze wprowadzenie w kształcenie nauczycieli.

The article describes an experiment in using action research and ethnographic methodology in contemporary teacher education in Poland. The author shares her experience in using these methodologies together with her colleague in the senior year with students of education - future teachers - at the School of Education of the University of Lower Silesia. She points to the ways in which these methodologies help empower future teachers with critical competencies that may lead to the development of autonomous professionalisms in their future practice. She argues that the presented institutional and organizational solutions pave the way for further application of the presented methodologies in Polish teacher education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies