Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkcja emancypacyjna szkoły w narracjach osób z dysleksją

Tytuł:
Funkcja emancypacyjna szkoły w narracjach osób z dysleksją
School’s Emancipative Function in Narrations of People with Dyslexia
Autorzy:
Tomaszewska, Alina Grażyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2138014.pdf
Data publikacji:
2013-05-07
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
autobiografia
droga edukacyjna
funkcje szkoły
osoby z dysleksją rozwojową
biography
educational path
people with developmental dyslexia
school functions
Źródło:
Forum Oświatowe; 2013, 25, 1(48); 57-71
0867-0323
2450-3452
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przebieg kariery edukacyjnej może zmieniać swą postać w czasie, a zmianę tę determinują czynniki tkwiące w samej osobie, jej rodzinie, grupie rówieśniczej, środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym. Przeprowadzone badania pokazują, że szczególną i decydującą rolę w procesie kształtowania się karier edukacyjnych odgrywa szkoła. Indywidualizacja procesu kształcenia, a więc zarazem położenie większego nacisku na wypełnianie przez szkołę w szerszym zakresie funkcji emancypacyjnej (obok adaptacyjnej i rekonstrukcyjnej), ma szczególne znaczenie w odniesieniu do osób z zaburzeniami rozwoju, w tym także ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, których biografie edukacyjne stanowią podstawę prezentowanych wyników badań.

The course of educational career may change its form over time and the change is determined by the factors deep inside the people themselves, their family, peer group, school and out-of-school environment. The conducted studies indicate that school plays a special and decisive role in the process of shaping the educational careers. Individualization of the educational process and, thus, simultaneously placing more emphasis on the school performing the emancipation function in a wider scope (apart from adaptation and reconstruction functions), is of extreme importance with regard to people with developmental disorders, including those with specific learning difficulties whose educational biographies constitute the basis for presentation of the study results.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies