Tytuł pozycji:
Ryzyko wpisane w bycie nauczycielem
- Tytuł:
-
Ryzyko wpisane w bycie nauczycielem
The Risk of Being a Teacher
- Autorzy:
-
Skorobogata, Magdalena
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/2137906.pdf
- Data publikacji:
-
2013-07-14
- Wydawca:
-
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
- Źródło:
-
Forum Oświatowe; 2012, 24, 1(46); 287-299
0867-0323
2450-3452
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article I share personal reflections on and consequences of being a teacher. On the examples of different situations from everyday life at school, I point to different kinds of risks (inadequacy of content, identity risk or the risk connected with giving and negotiating meaning of educational situations, and also the risk of authority and innovation) that accompany teachers’ decisions and practices. In my article I take reflect on the culture of the school where I work and I describe my engagement in the process of its change.