Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Женское предпринимательство в Республике Беларусь как основа развития малого и среднего предпринимательства

Tytuł:
Женское предпринимательство в Республике Беларусь как основа развития малого и среднего предпринимательства
Women’s Entrepreneurship in the Republic of Belarus as a Basis for the Development of Small and Medium-Sized Enterprises
Autorzy:
Витун, Светлана
Денищик, Дмитрий
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2135761.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Tematy:
women’s entrepreneurship
gender equality
programs to support women’s entrepreneurship
financial literacy
training activities
credit resources
investment project
Źródło:
Studia Sieci Uniwersytetów Pogranicza; 2020; 187-206
2544-5790
Język:
rosyjski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Goal – the purpose of this article is to generalize theoretical approaches to determining the specifics of women’s entrepreneurship, to form a portrait of a modern woman in business, to identify barriers to the development of women’s entrepreneurship and ways of its development. Research methodology – in the main part, the analysis of economic sectors, which modern women prefer when choosing a field of activity, is carried out. A comparative analysis was carried out and the distinctive features of enterprises run by men and women were identified. Score/results – the positive experience of conducting women’s business in Poland, which can be successfully used to improve and develop women’s entrepreneurship in Belarus, is revealed. Options for improving the current situation, aimed at the development of women’s entrepreneurship, are proposed. Originality/value – the article deals with the formation and development of women’s business as a basis for the activation of small and medium‑sized businesses in the Republic of Belarus. The features of the activities of enterprises run by women are revealed, and the strengths and weaknesses in their work are highlighted.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies