Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Popularyzacja wiedzy na temat specyfiki rozwojowej okresu adolescencji w środowisku rodzinnym

Tytuł:
Popularyzacja wiedzy na temat specyfiki rozwojowej okresu adolescencji w środowisku rodzinnym
Popularization of knowledge on the development specifications of adolescence in the family environment
Autorzy:
Peret-Drążewska, Paulina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2135514.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Instytut Pedagogiki. Zakład Historii Edukacji
Tematy:
młodzież
wychowanie
rozwój
rodzina
youth
upbringing
development
family
Źródło:
Wychowanie w Rodzinie; 2021, XXIV, (1/2021); 301-311
2082-9019
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wprowadzenie. Okres adolescencji to czas zmian dokonujących się w wielu wymiarach życia młodego człowieka. Jedną z nich są przeobrażenia w funkcjonowaniu w środowisku rodzinnym, czego wynikiem jest konieczność ponownej refleksji nad relacjami rodzic – nastolatek. Zadanie to stoi głównie po stronie osób dorosłych. Istotna wydaje się zatem znajomość psychospołecznych mechanizmów oraz zadań rozwojowych okresu adolescencji. Cel. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na konieczność popularyzacji wiedzy na temat specyfiki rozwojowej okresu adolescencji w środowisku rodzinnym. Materiały i metody. W pracy przedstawiono rozważania teoretyczne oscylujące wokół psychospołecznej charakterystyki okresu młodości oraz dokonano analizy potrzeby popularyzacji wiedzy na temat specyfiki rozwojowej okresu adolescencji w środowisku rodzinnym. Wyniki. Podkreślona w artykule potrzeba świadomości wagi niniejszej problematyki wśród pedagogów może stanowić przyczynek do dalszych eksploracji naukowo-badawczych oraz działań praktycznych zmierzających do rozwoju relacji pomiędzy nastolatkami a rodzicami.

Introduction. The period of adolescence is a time of changes taking place on many dimensions of the functioning of young people. One of them is transformations in functioning in the family environment, which results from the need to realign parent-adolescent relationships. This task is mainly on the side of adults. Therefore, it seems important in this respect to know the psychosocial mechanisms and developmental tasks of the adolescence period. Aim. The aim of the article is to draw attention to the need to popularize knowledge about the developmental specifi city of adolescence in the family environment. Materials and methods. The paper presents theoretical considerations around the psychosocial characteristics of the period of youth and an analysis of the need to popularize knowledge about the developmental specifi city of adolescence in the family environment. Results. The need for awareness of the importance of this issue among educators, highlighted in the article, may be a contribution to further scientifi c and research exploration and practical animal activities to aid the development of relations between the teenager and the parent.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies