Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Oddziaływanie procesu muzykoterapeutycznego na funkcjonowanie rodziny dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Tytuł:
Oddziaływanie procesu muzykoterapeutycznego na funkcjonowanie rodziny dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
The impact of the music therapy process on the functioning of a family of a child with special educational needs
Autorzy:
Kantyka-Dziwisz, Karolina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2135509.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Instytut Pedagogiki. Zakład Historii Edukacji
Tematy:
Muzykoterapia
specjalne potrzeby edukacyjne
rodzina dziecka z niepełnosprawnością
Music therapy
special educational needs
family of a disabled child
Źródło:
Wychowanie w Rodzinie; 2021, XXIV, (1/2021); 273-283
2082-9019
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wprowadzenie. Muzykoterapia stanowi jedną z form oddziaływania terapeutycznego na dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Coraz częściej zajęcia wykorzystujące terapeutyczne walory muzyki są obecne w ofercie placówek kształcenia specjalnego. Nawiązywana jest współpraca między terapeutami, uczniami oraz ich rodzicami. Zarówno podczas prowadzenia zajęć grupowych jak i indywidualnych. Cel. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie oddziaływania procesu muzykoterapeutycznego na funkcjonowanie rodziny dziecka z niepełnosprawnością. Materiały i metody. Badania jakościowe, metoda indywidualnych przypadków, narzędzia badawcze: wywiad w formie rozmowy, obserwacja. Wyniki. Artykuł prezentuje wyniki prowadzonej eksploracji badawczej. Przedstawia wypowiedzi opiekunów dziecka z niepełnosprawnością oraz rezultaty prowadzonych zajęć muzykoterapeutycznych. Wnioski. Możemy zauważyć, że wprowadzenie oddziaływań muzykoterapeutycznych przyniosło korzystne rezultaty, a co za tym idzie podniosło jakość życia rodziny ucznia z niepełnosprawnością. Zarówno pod kątem funkcjonowania w domu jak i poza nim.

Introduction. Music therapy is one of the forms of therapeutic interaction with children with special educational needs. More and more often, classes that use the therapeutic qualities of music are offered in special education institutions. Therefore, cooperation is established between therapists, students and their parents. Both during group and individual classes. Aim. The aim of this article is to present the impact of the music therapy process on the functioning of family with disabled child. Materials and methods. Qualitative research, method of individual cases, research tools: interview in the form of conversation, observation. Results. The article presents the results of the conducted research exploration. It presents the statements of caregivers of a disabled child and the results of music therapy classes conducted. Conclusions. We can notice that the introduction of music therapy interventions brought positive results, and thus increased the quality of life of the family of a children with a disability. Both in terms of functioning at home and outside.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies