The strategic scorecard represents a major element of an enterprise's management system, which contributes to improving the key areas of operation, as well as precisely defining operational goals, metrics and tasks within the strategical framework. Increasing competitiveness, as well as progressive globalisation of the Transport, Shipping and Logistics (TSL) services market, requires constant adaptation to change from managers. It is, therefore, appropriate to use the strategic scorecard as it can be applied for continuous monitoring of progress in the implementation of strategy and, if necessary, for enhancing actions and the measurement system. The authors analysed a transport company operating in the Podkarpackie Voivodship, with the implementation of the strategic scorecard. The purpose of this article was to create a strategic scorecard for the transport company in the context of streamlining transport processes, while simultaneously improving the quality of customer service, translating into maximising financial results.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00