Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zagadnienia bezrozbiegowego startu wiatrakowca

Tytuł:
Zagadnienia bezrozbiegowego startu wiatrakowca
Some problems of jump take-off of the gyroplane
Autorzy:
Krzymień, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/213475.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
wiatrakowiec
start bezrozbiegowy
badania naziemne
autogyro
gyroplane
jumptakeoff
ground tests
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2015, 4 (241); 54-61
0509-6669
2300-5408
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Charakterystyczną cechą wiatrakowców, postrzeganą jako ich wadę, jest start z rozbiegiem - podobny do startu samolotu. W ramach realizowanego w Instytucie Lotnictwa Projektu POJG obejmującego zaprojektowanie i badania nowego typu wiatrakowca, wykonano także szereg analiz oraz pewne badania mające na celu zdobycie wiedzy w zakresie skrócenia rozbiegu przy starcie wiatrakowca. Jednym z elementów tego Projektu było zaprojektowanie i wykonanie wiatrakowca-demonstratora (nielotnego), na którym na ziemi wykonano wstępne badania podzespołów pod kątem możliwości bezpiecznego wykonania startu bezrozbiegowego. W artykule przedstawiono problemy związane z konstrukcją i badaniami przeprowadzonymi w celu realizacji bezrozbiegowego startu wiatrakowca (tzw. "jump takeoff").

Gyroplanes have a specific quality similar to helicopters and airplanes - one of them is take-off typical for airplanes. The take-off without run, called "jump takeoff" of an ultra light gyroplane is already known. Within the framework of a project, which was realized in the Institute of Aviation in Warsaw, a new type of a gyroplane was designed and tested, some investigations and analyses were made about the take-off without run of the two-person gyroplane. For this purpose a special gyroplane for the ground tests was prepared with a new main rotor, construction of power system and stand for tests. In the paper are presented some problems with this kind of take-off: • requirements for take-off without run, • preparation of a demo of gyroplane for ground tests, • program of the tests and the requirements of civil air regulations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies