Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania i osiagnięcia naukowe jako wydarzenia medialne

Tytuł:
Badania i osiagnięcia naukowe jako wydarzenia medialne
Research and scientific achievements as media events
Autorzy:
Matulewicz, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/213453.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
badania naukowe
osiągnięcia naukowe
wydarzenia medialne
research
scientific achievements
media events
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2012, 1 (222); 335-355
0509-6669
2300-5408
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W nauce polskiej dzieje się więcej niż wskazują na to relacje w mediach. Dlaczego tak jest, że liczba i objętość tych relacji jest tak mata, pojawia się rzadko, a i ranga ich nie jest najwyższa? Uczestnicząc w różnego rodzaju wydarzeniach poświęconych osiągnięciom naukowym (np. konferencje, kongresy) można zauważyć, że na niewielu z nich obecni są przedstawiciele mediów. Nawet jeżeli organizowane są konferencje prasowe lub inne wydarzenia przeznaczone dla przedstawicieli mediów to zainteresowanie tych mediów jest niewielkie. A przecież jednym z podstawowych instrumentów public relations jest właśnie konferencja prasowa, na której mamy możliwość przekazania mediom ważnych i aktualnych informacji. To najbardziej bezpośrednia forma nawiązywania kontaktu z przedstawicielami mediów. A przy tym może wywołać nie tylko określone skutki w mediach (artykuły, relacje, informacje w mediach), ale przede wszystkim wywołać skutki w opinii publicznej (wzrost zainteresowania, zmiana opinii, poszerzenie wiedzy). Oczywiście w wielu przypadkach przekazanie informacji na konferencji prasowej to stanowczo za mało. Jeżeli instytucja naukowa ma niezwykle ważne informacje (czyli rzeczywistego newsa), które zainteresują dużą część społeczeństwa, a tym samym dużą liczbę różnorodnych mediów - to wtedy warto rozważyć zorganizowanie spotkania z mediami w innej formie. Może to być oczywiście tradycyjna konferencja prasowa (reporterska), ale także briefing czy przyjęcie prasowe. Z pewnością każdy organizujący te wydarzenia jest w stanie wybrać właściwą formę adekwatną do rangi i ważności informacji (newsa), którą chce przekazać.

This article explains how to make a media event out of the research or scientific achievement Most popular reasons for meeting or not meeting with media are discussed first, to prove that every, even the most hermetic branch of science is mediagenic. The main problem is to prepare veiy well (or even better) such an event as meeting with the media. Then the following steps of the meeting with media are presented and analyzed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies