Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Logopedzi i pomoc logopedyczna w czasach pandemii COVID-19 – doniesienia z badań

Tytuł:
Logopedzi i pomoc logopedyczna w czasach pandemii COVID-19 – doniesienia z badań
Speech, and speech assistance, during the COVID-19 pandemic – research reports
Autorzy:
Gebreselassie, Jolanta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2131954.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Instytut Pedagogiki. Zakład Historii Edukacji
Tematy:
pomoc logopedyczna
terapia logopedyczna online
COVID-19
speech therapy support
online speech therapy
Źródło:
Wychowanie w Rodzinie; 2022, XXVI, (1/2022); 245-257
2082-9019
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel. Celem podjętych badań było uzyskanie odpowiedzi na dwa pytania badawcze. Pierwsze dotyczyło zmian regulacji prawnych w zakresie pomocy logopedycznej w czasie rozprzestrzeniania się COVID-19. Drugie wiązało się ze zbadaniem zachowań logopedów zaangażowanych w prowadzenie zajęć logopedycznych w okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych. Materiał i metody. W badaniach zastosowano kontekstową analizę danych pochodzących z sieci społecznościowych Facebook i przestrzeni Internetu. Wnioski. Analiza uzyskanych danych wykazała, że regulacje i wytyczne nie tworzyły spójnego zbioru zasad organizacji pomocy logopedycznej. Mimo tych ograniczeń prowadzono terapię logopedyczną online: początkowo asynchronicznie, z czasem w formie mieszanej.

Aim. The aim of the research was to answer two research questions. The first concerned learning about the changes in legal regulations in the fi eld of speech therapy during the spread of COVID-19. The second was related to examining the behaviour of speech therapists implementation of speech therapy classes during the suspension of classroom classes. Material and method. The research used contextual analysis of data from Facebook social networks and the Internet space. Conclusion. The analysis of the obtained data showed that the regulations and guidelines did not create a coherent set of rules for the organization of speech therapy aids. Despite these limitations, online speech therapy was conducted: initially, asynchronously, with time, in a mixed form.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies