Tytuł pozycji:
Reklama a obraza uczuć religijnych
- Tytuł:
-
Reklama a obraza uczuć religijnych
Advertising and Offending Religious Feelings
- Autorzy:
-
Woźna-Burdziak, Weronika
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/2131476.pdf
- Data publikacji:
-
2021-12-15
- Wydawca:
-
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
- Źródło:
-
Kościół i Prawo; 2021, 10, 2; 225-238
0208-7928
2544-5804
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Reklama na dobre wpisała się w otoczenie, stała się nieodzownym elementem codziennego funkcjonowania. Przybiera rozmaite formy, od reklamy telewizyjnej, przez radiową, po reklamy prasowe. Przedsiębiorcy prześcigają się w skupieniu uwagi jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Niepohamowany rozwój konkurencji przesuwa granice – coraz więcej sfer życia zostaje wykorzystywanych w spotach reklamowych. Jedną z takich sfer, do jakich niejednokrotnie odwoływała się reklama, jest sfera duchowości i wiary. W niniejszym opracowaniu uwaga została skupiona na rozważaniach dotyczących reklamy w odniesieniu do obrazy uczuć religijnych. W pierwszej kolejności zostały zdefiniowane pojęcia reklamy i obrazy uczuć religijnych. Następnie przeanalizowana została możliwość obrazy uczuć religijnych poprzez reklamę. Aby uzupełnić całość i nadać opracowaniu praktyczny wydźwięk, autor uzupełnił tę analizę przykładami reklam odnoszących się do sfery duchowości i ocenił je pod kątem obrazy uczuć religijnych.
Advertising – it has become a part of the environment, it has become an indispensable element of everyday functioning. It takes various forms, from television advertising, through radio advertising, to press advertising. Entrepreneurs compete in focusing the attention of the widest possible group of potential customers. The unloved development of competition is pushing the boundaries – more and more spheres of life are used in advertising spots. One of the spheres that the advertisement has repeatedly referred to is that of spirituality and faith. In this paper, the focus will be on the consideration of advertising in relation to offending religious feelings. First, the concepts of advertising and images of religious feelings were defined. Then the possibility of offending religious feelings through advertising was analyzed. In order to complete the whole and give the study a practical meaning, the author supplemented this analysis with examples of advertisements related to the sphere of spirituality and assessed them in terms of images of religious feelings.