During the COVID-19 pandemic, use of digital media became necessary to maintain community continuity for numerous churches. Given their increasing “entanglement” with digital media, it is important to ask how to study the relationship between religious institutions and media. This paper advances a constructivist, actor-centric conception of mediatization, according to which media become an integral part of all spheres of social life, including religion. Based on a study of the Seventh-Day Adventist Church in Poland, it shows that during the pandemic intensified mediatization processes and related trends led on the one hand to a shift of media awareness manifesting in media practices and, on the other, to a transformation of the authority of pastors resulting from the necessity of sharing digital skills.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00