Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Próby konstruktorskie wiatrakowca I-28 budowanego w kategorii "specjalny"

Tytuł:
Próby konstruktorskie wiatrakowca I-28 budowanego w kategorii "specjalny"
Designer’s tests of an autogiro I-28 developed in category ”special”
Autorzy:
Delega, M.
Krzymień, W.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/212978.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
wiatrakowiec
badania wytrzymałościowe
próby konstruktorskie
autogyro
mechanical tests
designer’s tests
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2014, 2 (235) June 2014; 38-48
0509-6669
2300-5408
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wiatrakowiec I-28 został zaprojektowany i wykonany w ramach projektu „Technologia wdrożenia do praktyki gospodarczej nowego typu wiropłatowego statku powietrznego”. Jest to pierwszy wiatrakowiec zbudowany w Instytucie Lotnictwa i jako obiekt doświadczalny został zarejestrowany w kategorii „Specjalny”. Konstrukcja posiada wiele innowacyjnych rozwiązań i na każdym etapie prowadzone były próby weryfikujące przyjęte przez konstruktorów założenia. W artykule przedstawiono wybrane badania i testy, które zostały wykonane poza wymaganymi przez przepisy lotnicze ASTM, a których celem było zwiększenie bezpieczeństwa lotu oraz potwierdzenie założeń i wymagań konstruktorów.

Autogiro I-28 was designed and realized within the framework of the project "Implementation of technology in the practice of a new kind rotary-wing of the aircraft". It is the first autogiro constructed and tested in the Institute of Aviation and as an experimental object was registered in the category "Special". This construction has many innovative solutions and on each stage of development some tests were provided to verify the assumptions made by the constructors. In this paper some selected tests and investigations are presented, which were made beyond some tests required by the civil air regulations, and the goal of which was enhancing the safety of the flight and confirmation of the constructors’ assumptions and requirements.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies