The study explored the impact of experimental manipulation of body schema on creative potential in mid-adolescence. The experiment was conducted in a group of 140 adolescents at the age of 14-16: 68 boys (M = 15.03; SD = .93) and 72 girls (M = 15.01; SD = .81), randomly allocated to equinumerous groups: experimental and control. The aim of experimental manipulation was to obtain a temporarily disturbance of body schema. It was gained by the use of glasses reversing the field of vision in the vertical up/down plane, and measured by the Body Schema Disturbance Questionnaire. In both groups the Urban and Jellen’s Test for Creative Thinking – Drawing Production (TCT-DP, Urban & Jellen, 1986) was administered twice (in A and B versions, randomly selected). Statistical analyses was run with a mixed model ANOVA (2 drawings x 2 groups x 2 sexes). The interaction effect of drawing production and group
assignment on creative potential was significant, while the interaction effect of drawing production and sex on creative potential turned out to be insignificant.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00