Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczyciel i dyrektor – adwokaci kreatywności w polskiej edukacji

Tytuł:
Nauczyciel i dyrektor – adwokaci kreatywności w polskiej edukacji
Teacher and principal – advocates of creativity in Polish education
Autorzy:
Kolasa-Skiba, Agata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2128510.pdf
Data publikacji:
2022-09-30
Wydawca:
Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu
Tematy:
creativity
creative thinking
teacher
principal
education
kreatywność
twórcze myślenie
nauczyciel
dyrektor
edukacja
Źródło:
Edukacja • Terapia • Opieka; 2022, 4; 9-32
2658-0071
2720-2429
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mnóstwo argumentów przemawia za tym, aby każdy nauczyciel i każdy dyrektor placówki oświatowej stali się adwokatami kreatywności. Nauczyciel i dyrektor są w stanie promować idee kreatywności wśród rodziców, grona pedagogicznego i przedstawicieli organów prowadzących. Już nie tylko intuicyjne przekonanie, że „warto stawiać na kreatywność w przedszkolu, szkole”, ale także wyniki badań z krajów Unii Europejskiej i wypowiedzi ekspertów pomagać będą wszystkim ambasadorom kreatywności. Na kreatywność w przedszkolu i w szkole po prostu warto stawiać – to się opłaci wszystkim – nawet, jeśli rezultaty poznamy za 10, czy 20 lat. Należy stawiać więc na edukację dla kreatywności w każdej polskiej placówce edukacyjnej, na każdym poziomie nauczania.

There are many arguments for making every teacher and every headmaster of an educational institution become advocates of creativity. The teacher and the principal are able to promote the ideas of creativity among parents, teaching staff and representatives of the governing bodies. Not only the intuitive belief that „it is worth betting on creativity in kindergarten, school”, but also research results from European Union countries and expert statements will help all creativity ambassadors. It is worth betting on creativity in kindergarten and school – it will pay off for everyone – even if we know the results in 10 or 20 years. Therefore, education for creativity should be emphasized in every Polish educational institution, at every level of education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies