Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organizational roles and the work and organizational engagement

Tytuł:
Organizational roles and the work and organizational engagement
Autorzy:
Borkowska, Anna
Czerw, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2128454.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
job satisfaction
organization
work engagement
organizational commitment
Źródło:
Polish Psychological Bulletin; 2017, 2; 188-197
0079-2993
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose – The article aims to attempt to define the work and organization engagement of the employees of one of the exclusive hotel spa in Poland. The present paper proposes that organizational roles taken by employees differentiate symptoms of their engagement. The research aims to test the hypothesis and to show the differences at the level of concepts and behaviors. Design/methodology/approach – The following study is an attempt to define the work and organizational engagement of employees of one of the exclusive SPA (sanus per aquam) hotels in Poland. The study was conducted using qualitative methods in the form of individual interviews and a group interview. The study described is part of a bigger project implemented in a Hotel. One department within the hotel, the kitchen of the main restaurant, was chosen for analysis. As such, opinions of two managers of various ranks (the Chef and the Deputy Manager of the Hotel) and seven persons from the aforementioned department are presented in this paper. Findings – Data analysis allowed us to conclude that organizational roles performed by employees may, in an influential way, shape the level and mental representation of the work and organizational engagement. Our results show that the higher position an employee has in the organizational hierarchy, the better is his/her understanding and the bigger is level of engagement both in work and in the organisation. What’s more, higher organizational role is conducive to mixing these two perspectives, and the lower role makes them clearly separated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies