Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wychowanie dzieci do wartości we współczesnej rodzinie

Tytuł:
Wychowanie dzieci do wartości we współczesnej rodzinie
Teaching children values in the contemporary family
Autorzy:
Langier, Cecylia
Siembida, Martyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2127243.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Instytut Pedagogiki. Zakład Historii Edukacji
Tematy:
dzieci
wartości
wychowanie
rodzina
children
values
education
family
Źródło:
Wychowanie w Rodzinie; 2019, XX, (1/2019); 117-127
2082-9019
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel: Celem podjętych badań było sprawdzenie, jakie wartości uznaje współczesna rodzina i w jaki sposób stara się je eksponować w swoich działaniach wychowawczych. Metody: Aby odpowiedzieć na postawione problemy badawcze, zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety składającego się z 24 pytań. Rezultaty: Rezultatem przeprowadzonych badań było uzyskanie informacji na temat rozumienia przez rodziców pojęcia wartości, rodzajów wartości uznawanych za ważne, wartości eksponowanych szczególnie w wychowaniu oraz sposobów wprowadzania dzieci w świat preferowanych przez siebie wartości. Wnioski: W oparciu o wyniki badań można stwierdzić, że współcześni rodzice uznają za najważniejsze wartości uniwersalne, które najczęściej preferowane są w procesie wychowania. Wartości te są szczególnie cenione przez rodziców, ponieważ odgrywają znaczącą rolę w prawidłowym rozwoju dziecka.

Aim: The aim of the study was to check which values a modern family appreciate and how it tries to display them in its educational activities. Methods: In order to investigate the posed problems, the diagnostic survey method was used using a questionnaire consisting of 24 questions. Results: The result of the research was obtaining information on the parents’ understanding of the values concept, types of values considered as important, values displayed especially in upbringing, and ways of introducing children to the world of their preferred values. Conclusions: Based on the results of the study, it can be concluded that modern parents consider the most important universal values, which are most often preferred in the process of education. These values are especially appreciated by parents because they play a significant role in the proper development of the child.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies