Tytuł pozycji:
Zmiany strategii marketingowych w dobie społeczeństwa informacyjnego
- Tytuł:
-
Zmiany strategii marketingowych w dobie społeczeństwa informacyjnego
- Autorzy:
-
Pluta-Olearnik, M.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/212698.pdf
- Data publikacji:
-
2010
- Wydawca:
-
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
- Tematy:
-
marketing instytucji naukowych i badawczych
- Źródło:
-
Prace Instytutu Lotnictwa; 2010, 6 (208); 11-29
0509-6669
2300-5408
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Problematyka niniejszego artykułu obejmuje dość szerokie spektrum zagadnień. W części wstępnej dokonano nalizy głównych pojęć stanowiących tło dla rozważań na temat strategii marketingu, w tym zwłaszcza rozumienia: społeczeństwa informacyjnego i społeczeństwa wiedzy, gospodarki opartej na wiedzy i samej wiedzy jako szczególnego zasobu. W dalszej części artykułu zawarto przegląd najważniejszych koncepcji marketingu, jakie rozwinęły się na przełomie XX i XXI wieku jako odpowiedź na zmieniajace się warunki gospodarki i rynku oraz nowe oczekiwania przedsiębiorstw i klientów. Kolejna część artykułu poświęcona jest nowym wyzwaniom dla marketingu tzw. organizacji sieciowych, które rozwinęły się w ostatnich latach jako współczesna forma współpracy przedsiębiorstw i instytucji. Zwrócono zwłaszcza uwagę na rolę komunikacji marketingowej w tych organizacjach, w tym możliwości wykorzystania nowych technologii. Ostatni fragment ma charakter empiryczny, gdyż prezentuje badania bezpośrednie nt. warunków współpracy nauki i biznesu, zrealizowane pod kierunkiem autorki, które unaoczniają zakres barier i wątpliwości ograniczających nadal zakres i efekty takiej współpracy.