Entrepreneurship is crucial for promoting innovation, creating employment opportunities and generating social and economic wealth in a country’s economy. In order to increase entrepreneurial activity, it is important to investigate entrepreneurial behavior by analyzing the process of businesses creation and the set of factors that favor the development of entrepreneurial aspirations, intentions and actions, which is a central goal of psychology of entrepreneurship. This research aims to deepen the knowledge about the relationship between the entrepreneurial self-efficacy, belief, motivation, family support and entrepreneurial intentions by developing a moderated mediation model. This study suggests that entrepreneurial self-efficacy partially mediates the effect of beliefs and motivations on entrepreneurial intention. This mediation is moderated by family support, which is also directly related to the intentions. The study was conducted on a sample of 446 students from four different high schools, and results support our hypotheses. Theoretical and practical implications from this research are further examined in the study.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00