Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effects of beliefs, motivation and entrepreneurial self-efficacy on entrepreneurial intentions: The moderating role of family support

Tytuł:
Effects of beliefs, motivation and entrepreneurial self-efficacy on entrepreneurial intentions: The moderating role of family support
Autorzy:
Odoardi, Carlo
Galletta, Maura
Battistelli, Adalgisia
Cangialosi, Nicola
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2126270.pdf
Data publikacji:
2019-04-08
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
entrepreneurship
beliefs
motivation
entrepreneurial self-efficacy
entrepreneurial intentions
family support
Źródło:
Roczniki Psychologiczne; 2018, 21, 3; 185-205
1507-7888
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Entrepreneurship is crucial for promoting innovation, creating employment opportunities and generating social and economic wealth in a country’s economy. In order to increase entrepreneurial activity, it is important to investigate entrepreneurial behavior by analyzing the process of businesses creation and the set of factors that favor the development of entrepreneurial aspirations, intentions and actions, which is a central goal of psychology of entrepreneurship. This research aims to deepen the knowledge about the relationship between the entrepreneurial self-efficacy, belief, motivation, family support and entrepreneurial intentions by developing a moderated mediation model. This study suggests that entrepreneurial self-efficacy partially mediates the effect of beliefs and motivations on entrepreneurial intention. This mediation is moderated by family support, which is also directly related to the intentions. The study was conducted on a sample of 446 students from four different high schools, and results support our hypotheses. Theoretical and practical implications from this research are further examined in the study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies