The article presents the concept of fundamental social motives, which is novel for Polish readers, and its relations with self-esteem. The studies conducted so far suggest that there may be significant correlations between various dimensions of self-esteem and fundamental motives focused on interpersonal relations (affiliation motives and mate acquisition/retention motives). Data was collected from a sample of N = 363 subjects in order to find predictors for the level and stability of self-esteem. The results include correlations between 11 scales measuring fundamental motives and self-esteem dimensions: its level and instability. Multiple regression analyses with self-esteem measures as explained variables and motives related to sociometer theory as explanatory variables were also conducted. The article presents a detailed discussion of regression analysis results for male and female samples. Limitations and future research directions are also discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00