Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Testowanie układu do predykcyjnego wyznaczania stref H-V z wykorzystaniem sterowanego modelu śmigłowca

Tytuł:
Testowanie układu do predykcyjnego wyznaczania stref H-V z wykorzystaniem sterowanego modelu śmigłowca
Autorzy:
Stanisławski, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/212548.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
awionika
aerodynamika śmigłowców
testowanie układu
predykcyjne wyznaczanie stref H-V
sterowany model śmigłowca
avionics
helicopter aerodynamics
delimitation of the helicopter's control
results of simulation calculations
recording module
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2009, 6 (201); 147-170
0509-6669
2300-5408
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Opisano metodę wyznaczenia przebiegu sterowania śmigłowcem oraz tor jego lotu w czasie przeprowadzania manewru po awarii napędu. Porównano wyniki obliczeń symulacyjnych i zapisy z badań w locie rzeczywistego śmigłowca dotyczące lądowania po całkowitej awarii napędu. Podano obliczeniowe wyniki przeprowadzenia manewru awaryjnego pozwalające określić graniczne zapasy wysokości konieczne do bezpiecznego lądowania w przypadku sterowanego modelu śmigłowca. Opisano sposób zobrazowania stref H-V dla śmigłowca w przypadku wystąpienia awarii jego napędu. Przedstawiono wyniki lotów testowych przy wykorzystaniu zdalnie sterowanego modelu śmigłowca wyposażonego w pokładowy moduł pomiarowo-rejestrujący.

Paper describes a method of delimitation of the helicopter's control and it's flight path at the time of the maneuver after a powerplant failure. The results of simulation calculations and records of the actual flight test helicopter for landing after a total powerplant failure are compared. Computational results of an emergency maneuver are given to determine the height limit needed for the safe landing in the case of remote-controlled model helicopter. Paper describes the method of HV zones display for the helicopter in the event of the powerplant failure.Paper presents the results of test flights using a remote-controlled model helicopter equipped with an on-board measurement and recording module.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies