Opisano metodę wyznaczenia przebiegu sterowania śmigłowcem oraz tor jego lotu w czasie przeprowadzania manewru po awarii napędu. Porównano wyniki obliczeń symulacyjnych i zapisy z badań w locie rzeczywistego śmigłowca dotyczące lądowania po całkowitej awarii napędu. Podano obliczeniowe wyniki przeprowadzenia manewru awaryjnego pozwalające określić graniczne zapasy wysokości konieczne do bezpiecznego lądowania w przypadku sterowanego modelu śmigłowca. Opisano sposób zobrazowania stref H-V dla śmigłowca w przypadku wystąpienia awarii jego napędu. Przedstawiono wyniki lotów testowych przy wykorzystaniu zdalnie sterowanego modelu śmigłowca wyposażonego w pokładowy moduł pomiarowo-rejestrujący.
Paper describes a method of delimitation of the helicopter's control and it's flight path at the time of the maneuver after a powerplant failure. The results of simulation calculations and records of the actual flight test helicopter for landing after a total powerplant failure are compared. Computational results of an emergency maneuver are given to determine the height limit needed for the safe landing in the case of remote-controlled model helicopter. Paper describes the method of HV zones display for the helicopter in the event of the powerplant failure.Paper presents the results of test flights using a remote-controlled model helicopter equipped with an on-board measurement and recording module.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00