Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Basic assessments for energy storing in long endurance solar powered aircraft

Tytuł:
Basic assessments for energy storing in long endurance solar powered aircraft
Podstawowe oszacowania dla układu magazynowania energii w samolocie przeznaczonym do wykonywania lotów długotrwałych, zasilanym energią słoneczną
Autorzy:
Masłowski, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/212488.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
magazynowanie energii
zasilanie enrgią soneczną
energy storage
solar powered aircraft
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2011, 8 (217); 110-120
0509-6669
2300-5408
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article the example is presented to illustrate the potential of simple estimates for assessing the realizability of selected aspects of the idea of unmanned, long endurance (exceeding 24h), solar powered aircraft. The problem of energy storing in an on-board supplying system is addressed and problems to be solved are identified. However, presented estimates are built on basic laws of physics [3] and simple mathematical models [5], obtained results turn out to be nontrivial. Numerical example is based on data of electrically propelled sailplane ‘Antares’ [1],[2],[4] – the first demonstrator showing take - off capability of manned electrically propelled aircraft.

W artykule przedstawiony został przykład ilustrujący możliwość wykorzystania prostych oszacowań, do oceny wybranych aspektów koncepcji samolotu bezzałogowego, zasilanego energią słoneczną i przeznaczonego do wykonywania lotów długotrwałych (powyżej 24h). Omówiono zagadnienie magazynowania energii elektrycznej w pokładowym układzie zasilającym samolotu i problemy, które wymagają rozwiązania. Jakkolwiek prezentowane oceny opierają się na podstawowych prawach fizyki [3] i prostych modelach matematycznych [5], uzyskane wnioski nie są trywialne. W przykładach liczbowych ilustrujących rozważania, wykorzystane zostały dane szybowca z napędem elektrycznym „Antares” [1],[2],[4]-pierwszego demonstratora zdolności do samodzielnego startu załogowego samolotu z napędem elektrycznym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies