Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fault-tolerant tracking control for a non-linear twin-rotor system under ellipsoidal bounding

Tytuł:
Fault-tolerant tracking control for a non-linear twin-rotor system under ellipsoidal bounding
Autorzy:
Kukurowski, Norbert
Mrugalski, Marcin
Pazera, Marcin
Witczak, Marcin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2124781.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
fault tolerant control
simultaneous fault
external disturbances
nonlinear system
robust fault estimation
fault detection
fault diagnosis
sterowanie tolerujące uszkodzenia
uszkodzenie równoczesne
zakłócenia zewnętrzne
układ nieliniowy
szacowanie błędu
wykrywanie uszkodzenia
diagnoza uszkodzenia
Źródło:
International Journal of Applied Mathematics and Computer Science; 2022, 32, 2; 171--183
1641-876X
2083-8492
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A novel fault-tolerant tracking control scheme based on an adaptive robust observer for non-linear systems is proposed. Additionally, it is presumed that the non-linear system may be faulty, i.e., affected by actuator and sensor faults along with the disturbances, simultaneously. Accordingly, the stability of the robust observer as well as the fault-tolerant tracking controller is achieved by using the ℋ∞ approach. Furthermore, unknown actuator and sensor faults and states are bounded by the uncertainty intervals for estimation quality assessment as well as reliable fault diagnosis. This means that narrow intervals accompany better estimation quality. Thus, to cope with the above difficulty, it is assumed that the disturbances are over-bounded by an ellipsoid. Consequently, the performance and correctness of the proposed fault-tolerant tracking control scheme are verified by using a non-linear twin-rotor aerodynamical laboratory system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies