Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Environmental threats around airports and possibilities limiting them

Tytuł:
Environmental threats around airports and possibilities limiting them
Zagrożenia ekologiczne wokół lotnisk i możliwości ich ograniczania
Autorzy:
Głowacki, P.
Szczeciński, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/212476.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
zagrożenie środowiskowe lotniska
mozliwości ograniczania zagrożeń ekologicnych
environmental threats of aviation
ecology
toxins
airport traffic
aircraft take- off
turbofan engine
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2011, 8 (217); 35-38
0509-6669
2300-5408
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article has presented some of the most important reasons for and sources of main factors causing interferences with the natural ecosystem within the airport zone- resulting from particularly heavy traffic and from the functioning of various devices on small limited areas of surface and the ground-level layer of the atmosphere. These operations are accompanied by intensive noise and heat emitted in large quantities- which are caused by the work of jet engines of taking off and landing aircraft. The jet engines work contributes to the ‘production’ of not only CO2 and H2O, but also numerous harmful chemical compounds such as CO, HC as well as NOx.

W artykule przedstawiono najważniejsze przyczyny i źródła głównych czynników powodujących zakłócenia „normalnego” systemu ekologicznego w strefie lotnisk–a wynikające ze szczególnie intensywnego ruchu i działania różnych urządzeń na niewielkim obszarze powierzchni ziemi i przyziemnej warstwie atmosfery. Działaniom tym towarzyszą skoncentrowany hałas i wydzielanie ciepła w ogromnych ilościach–których przyczyną jest praca turbinowych silników odrzutowych startujących i lądujących samolotów. Z pracą tych silników wiąże się „produkowanie” nie tylko CO2 i H2O ale także wiele szkodliwych związków chemicznych jak CO, niespalone HC oraz NOx w dużych ilościach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies