The article presents assumptions of the
one-dimensional model of the
ASz-62IR aircraft engine.
This model was developed in
the AVL BOOST software. The ASz-62IR is a nine cylinder, aircraft
engine in
a radial configuration. It is produced by the
Polish company WSK “PZL-Kalisz”
S. A.
The model is used for calculating parameters of the
fuel stream and
the air stream in
intake system
of the
engine, as well as for the
analyses of the
combustion process and
the exhaust flow to
the external environment. The model is based on the
equations describing the
isentropic flow. The
geometry of the channels and all parts of the model has been mapped on the basis of empirical
measurements of the engine elements. The model assumes indirect injection where the gasoline
was used as a fuel with the
calorific value of 43.5 MJ/kg. The model assumes a mixture of
a stoichiometric ratio of 14.5. This model is only part of the
overall the
ASz-62IR engine model.
After the
simulation tests on the
full model the
obtained results confirmed the
correctness of
the model used to create the
mixture. It was found that the
AVL BOOST software is good for
the implementation of this type of work.
W artykule przedstawiono założenia jednowymiarowego modelu wymiany ładunku z silnika lotniczego ASz-62IR. Model ten został opracowany w programie AVL BOOST. Silnik ASz-62IR jest dziewięciocylindrowym silnikiem lotniczym w układzie gwiazdy. Jest on produkowany przez polską firmę WSK „PZL-Kalisz” S.A. Opracowany model służy do obliczania parametrów strumienia paliwa i powietrza w układzie dolotowym silnika, jak również do analizy procesu spalania i przepływu spalin do środowiska zewnętrznego. Model jest oparty na równaniach opisujących
przepływ izentropowy. Geometrię kanałów i wszystkich przepływowych elementów modelu odwzorowano na podstawie empirycznych pomiarów konstrukcji silnika. W modelu założono wtrysk pośredni, a jako paliwo zastosowano benzynę o wartości opałowej 43,5 MJ/kg. Założono stechiometryczną mieszankę o współczynniku 14,5. Opisany model jest tylko częścią całkowitego modelu silnika ASz-62IR. Po wykonaniu badań symulacyjnych pełnego modelu uzyskano wyniki potwierdzające prawidłowość zastosowanego modelu tworzenia mieszanki oraz stwierdzono przydatność oprogramowania AVL BOOST do realizacji tego typu prac.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00