Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kryzys wartości czy wartość kryzysu? Implikacje pandemii COVID-19 w jednostce non profit

Tytuł:
Kryzys wartości czy wartość kryzysu? Implikacje pandemii COVID-19 w jednostce non profit
The crisis of values or the value of crisis? Implications of COVID-19 pandemic in a non-profit organisation
Autorzy:
Uziębło, Aldona
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2123392.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Tematy:
wartość
kryzys
COVID-19
non profit
value
crisis
Źródło:
Optimum. Economic Studies; 2022, 1(107); 84-96
1506-7637
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel – Przedstawienie implikacji pandemii w jednostce non profit na przykładzie Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku. Metoda badań – Indywidualny wywiad pogłębiony, analiza sprawozdań finansowych, mierniki finansowe, opis. Wnioski – Kryzys ekonomiczno-społeczny spowodowany pandemią poprzez ograniczenia w realizacji celów hospicjum uwypuklił rolę kontaktów międzyludzkich. Jego wartością dodaną jest przywrócenie pewnej uważności na drugiego człowieka, docenienie jego obecności, a przez to odnowienie i wzmocnienie więzi międzyludzkich. Fundacja Hospicyjna przetrwała kryzys, wzmacniając i rozwijając relacje społeczne oraz komunikację z otoczeniem. Pomimo pogorszenia przychodów utrzymała prawidłowe mierniki działalności i jest zdolna do jej kontynuowania. Oryginalność/wartość/implikacje/rekomendacje – Dotychczas w Polsce brakowało opracowań dotyczących skutków pandemii w jednostkach non profit. Zaproponowano autorskie mierniki skuteczności realizacji celów Fundacji w latach 2019–2020. Jako punkt odniesienia wykorzystano wyniki badań własnych dotyczących lat 2009–2010.

Purpose – A presentation of the pandemic implications in a non-profit organisation on the example of the Hospice Foundation in Gdańsk. Research method – An individual in-depth interview, the analysis of financial statements, financial metrics, a description. Results – The Hospice Foundation survived the crisis by strengthening and developing social relations and communication with the environment, and despite the deterioration of revenues, it retained correct business metrics and is able to continue its activity. Originality / value / implications / recommendations – So far in Poland, there have been no studies on the effects of the pandemic on non-profit organisations. Proprietary measures of effectiveness in achieving the Foundation’s goals in 2019–2020 were proposed. The results of the author’s own research for the period of 2009–2010 were used as a reference.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies