Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of fuzzy sets to rail vehicle reliability assessment

Tytuł:
Application of fuzzy sets to rail vehicle reliability assessment
Zastosowanie zbiorów rozmytych do oceny niezawodności pojazdów szynowych
Autorzy:
Krupa, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/212324.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
zbiory rozmyte
ocena niezawodności pojazdów szynowych
application of fuzzy sets
rail vehicle reliability assessment
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2009, 5 (200); 72-77
0509-6669
2300-5408
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents main theses and results of Ph. D. dissertation “Application of fuzzy sets to rail vehicle reliability assessment”. The reliability estimation of rail vehicle elements and whole rail vehicle (e.g. tram 105 Na) using fuzzy set theory has been presented. Definition of fuzzy reliability consisted with fuzzy event notion has been shown. In fuzzy model pseudo-random number generators have been applied. Results of the fuzzy modeling have been compared with reliability from statistical analysis based on operating data (source: MPK Krakow). Doctor’s thesis has been ended with summary and conclusions.

Artykuł prezentuje główne założenia i rezultaty rozprawy doktorskie pod tytułem: „Wykorzystanie zbiorów rozmytych do oceny niezawodności elementów pojazdów szynowych”. Przedstawione zostało szacowanie niezawodności pojazdu szynowego i jego elementów (na przykładzie tramwaju typu 105Na) wykorzystujące teorie zbiorów rozmytych. Opisano wprowadzone wpracy doktorskiej pojecie rozmytej niezawodności oparte na zdarzeniu rozmytym. Wmodelu rozmytym zastosowano generatory liczb pseudolosowych. Otrzymane wyniki rozmytego modelowania niezawodności porównano z wynikami badań empirycznych (MPK Kraków). Prace zakończyło podsumowanie i wnioski.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies