Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

La ritraduzione come “spazio del lettore”: il Typhoon di Conrad, Gide e Mursia nella serie internazionale della collana Einaudi “Scrittori tradotti da scrittori”

Tytuł:
La ritraduzione come “spazio del lettore”: il Typhoon di Conrad, Gide e Mursia nella serie internazionale della collana Einaudi “Scrittori tradotti da scrittori”
Autorzy:
Munari, Simona
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2120453.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
canonising translations
retranslation
editorial project
trilingual series Einaudi Sts
Conrad- Gide-Mursia
kanoniczny przekład
retranslacja
projekt wydawniczy
Conrad-Gide-Mursia
trójjęzyczna seria Einaudi Sts
Źródło:
Kwartalnik Neofilologiczny; 2022, 2; 161-170
0023-5911
Język:
włoski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article offers a reading of Einaudi’s trilingual series “Scrittori tradotti da scrittori”, a project that the publisher Valerio Magrelli conceived as a critical experimental work, based on the fusion of translation, rewriting and interpretative essay. The first volume of the series, Joseph Conrad’s Typhoon translated into French by André Gide and into Italian by Ugo Mursia, prompts a reflection on the role of “canonising” translations within the retranslation movement that has influenced editorial choices over the last decades.

Niniejszy artykuł proponuje lekturę trójjęzycznej serii “Scrittori tradotti da scrittori” opublikowanej przez wydawnictwo Einaudi, projekt stworzony przez wydawcę Valeria Magrellego jako krytyczna praca eksperymentalna, oparta na połączeniu tłumaczenia, przepisania i interpretacyjnego eseju. Pierwszy tom serii, Tajfoon Josepha Conrada, przełożony na język francuski przez Andre Gide’a i na włoski przez Uga Mursię, skłania do refleksji nad rolą przekładów “kanonicznych” wewnątrz nurtu retranslacji, który wpłynął na decyzje wydawnicze w ciągu ostatnich dziesięcioleci.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies