Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Le cycle fantastique de La Montagne Morte de la Vie de Michel Bernanos – approche écocritique

Tytuł:
Le cycle fantastique de La Montagne Morte de la Vie de Michel Bernanos – approche écocritique
Autorzy:
Gadomska, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2120371.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
Michel Bernanos
fantastic literature
ecocriticism
nature
The Other Side of the Mountain
literatura fantastyczna
ekokrytyka
natura
La Montagne morte de la vie
Źródło:
Kwartalnik Neofilologiczny; 2022, 1; 74-89
0023-5911
Język:
francuski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to analyse Michel Bernanos’ fantastic series The Other Side of the Mountain from an ecocritical perspective (among others, the literary text as L. Buell’s “green script”). The series first published in the sixties, constitutes an integral part of the well-known Angoisse collection edited by the publishing house Fleuve Noir, and its author is one of the most prominent figures of the "Fleuve Noir school of the fantastic". The innovative character of The Other Side of the Mountain consists of merging emblematic fantastic elements with protoecological ideas, which were, however, popularised by deep ecology only in the nineties.

Celem artykułu jest analiza cyklu fantastycznego La Montagne morte de la vie Michel’a Bernanosa w ujęciu ekokrytycznym (m.in. tekst literacki jako „green script” L. Buell’a). Opublikowany po raz pierwszy w latach sześćdziesiątych XX wieku cykl stanowi integralną część słynnej kolekcji Angoisse wydawnictwa Fleuve Noir, a jego autor jest jedną z wiodących postaci „szkoły fantastyki Fleuve Noir”. Nowatorstwo La Montagne morte de la vie polega przede wszystkim na fuzji elementów emblematycznych dla fantastyki z ideami protoekologicznymi, które zostaną spopularyzowane przez ekologię głęboką dopiero w latach dziewięćdziesiątych XX wieku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies