Many young AmeriCorps members enter a post-college lifestyle of food stamps, social services, and living below the poverty line. Using Simmel’s (1965) concept of poverty as a social category one is put into, and West and Fenstermaker’s (1995) concept of class as something one “does,” this paper looks at the AmeriCorps program, to examine how members “do poor.” In 22 in-depth interviews with a diverse sample of AmeriCorps members, I detail a member’s “typical” experience with poverty: first, encountering themselves in poverty, then working to disassociate themselves from having a “poor” identity, and, finally, still maintaining the positive experiences associated with their service.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00