Elementy pamięci społecznej w konstruowaniu lokalnej marki. Lokalna przeszłość wielokulturowa jako (nie)produkt turystyczny – strategie stosowane w Przemyślu i Sanoku
Elementy pamięci społecznej w konstruowaniu lokalnej marki. Lokalna przeszłość wielokulturowa jako (nie)produkt turystyczny – strategie stosowane w Przemyślu i Sanoku The Elements of Social Memory in Constructing of the Local Brand. Local Multicultural Post as (no)Product of Tourist – Strategies in Przemyśl and Sanok
Present popularity of local tourist products may motivate local municipal environments to reach for specificity based on locality. Local specificity can result from localization on borderland and its multiculturalism. Furthermore, mechanisms of local memory may lead to conscious resignation from these elements of the past that recall multiculturalism of the place. The presented analysis are of secondary character – the in-depth interviews with local brand animators have been focused on issues related to organization of town festival but not on social memory. However, both festivals refer to the past, so it is possible to verify whether local multicultural past is or is not tourist product in Przemyśl or Sanok. The main factor seems to be local memory of local brand animators.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00