The presented article attempts to describe the local, regional and national brand in the terms of an image. The analysis is based on the assumption that an images are a significant interpretative framework of defining national and local brand. Reffering to the Walter Lippman’s concept of a “pictures in our heads” we try to drift away from the tradition of thinking about a local and national brand and open new way of its interpretation. The applied approach allows to define local/national brand as a) a mental image, something imagined, allegorical image of a city, country, product, which is created by the people (a social actors), which is shared, identified and longstanding and as b) a construct having a material strand. Based on gathered empirical materials the Authors describes the process of social creation of a local and national brand as well as distinguishes four main types of local brands/images: imposed images, long duration images, images for selling and brand mind map images.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00